دوستانه ۳۲۱

دوستانه ۳۲۱

دانشگاه سبزوار و دوستان
دوستانه ۳۲۱

دوستانه ۳۲۱

دانشگاه سبزوار و دوستان

یک تکه اراجیف 2

سلام دوستان 

شادتر از من کیه که شب امتحان داره پست میذاره روی وبلاگ ... ؟!!! 

- روی یکی از جزوه هام خط کشیده شد ، داشتم دنبال کلید Ctrl+Z می گشتم که پاکش کنم ...!!!
- هنوز موندم چرا آقای غرضی با اینکه 59 میلیون تومان برای تبلیغات خرج کرد ، از آراء باطله شکست خورد ...!!!
(آراء غیرصحیح : 1245409 و آراء آقای غرضی : 446015) 

- و این هم از فرجه های زیاد ... خوب شد ؟!!! الآن معدل الف میشیم ؟!!!
دم شما گرم ؛ به جان آدمیت ...

نظرات 43 + ارسال نظر
... یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 02:30

afarin.. Jaleb bud.
rasti b ink nvshthatuno chap knid jae Fk kardin? man kamelan jedi mgam.. mitunin aval az majalate danshgah shuru knid.. Ama inkaro knid hatman,bashe???

توی مجلات دانشگاه تا حالا دست بردم ولی اونجا رسمی می نویسم و اراجیف تا حالا ننوشتم . برای گرفتن مجوز چاپ دچار مشکل میشیم ... امیدواریم در آینده این امکان فراهم بشه ...

دانیال یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 16:53

یک بنده خدایی بعد امتحان به من میگه :
"من هیچی نخونده بودم همه رو از روی شما زدم"
بهش گفتم : "خوب صفر میشید که...!!!"
گفت : "آره ، شما باکتری رو خیلی خراب کردید . من سوالهایی که شما غلط زدید رو درست جواب دادم..."
خدایا ... یعنی ما توی همچین شرایطی داریم زندگی می کنیم ...!!!

... یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 22:35

تقاص چی رو میگیری که تا اینجا کشوندیمون‏?‏‏
کجای راهو کج رفتیم که تا اینجا رسوندیمون‏?‏

از باغ می برندت چراغانی ات کنند
تا کاج جشن های زمستانی ات کنند ...

... یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 23:04

یوسف به این رها شدن از چاه دل مبند
این بار می برند که زندانی ات کنند..
شب به خیر..

زاهد از کوچه رندان به سلامت بگذر
تا خرابت نکند تهمت بدنامی چند ...

شب شما هم به خیر

... دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 19:36

آدم ها به همان خونسردی که آمده اند چمدان هایشان را می بندند و ناپدید می شوند..
یکی در مه ؛ یکی در غبار؛ یکی در باران و بی رحم ترینشان در برف..
آنچه بر جا می ماند ردپایی است و خاطره ای که هر از گاه پس می زند مثل نسیم سحر پرده اتاقت را..

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود ؛ صحنه پیوسته به جاست
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد ...
(چرا بی رحم ترین در برف ؟ متوجه نشدم ...)

... دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 20:47

xube yeki tu barfo sarma tanhatun bzare? Shayad huzuresh btune bhtun garma bbaxshe!
chmidunam! Y chi nvshtam dge! Brid govaresh bxunid ..

آهان ... از اون لحاظ ...
شاعر میگه : "تو بارون که رفتی ، شبم زیر و رو شد ، یه بغض شکسته رفیق گلو شد ... تو بارون که رفتی دل باغچه پژمرد ، تمام وجودم توی آینه خط خورد ..."
احتمالاً توی بارون خیلی بدتره ...
گوارش هم به چشم ...!!!

... دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 21:19

بارون هیچ وقت واسم تکراری نمیشه.. قشنگ بود جوابتون..

ممنون ...

... سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 23:12

آن یار که عهد دوستداری بشکست
می رفت و منش گرفته دامان در دست
می گفت دگرباره به خوابم بینی
پنداشت که بعد از آن مرا خوابی هست..

در رفتن جان از بدن گویند هر نوعی سخن
من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم میرود

... چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 23:40

در شگفتم که "‏ سلام‏"‏ آغاز هر دیداری است ولی در نماز پایان است.. شاید این بدین معناست که پایان نماز آغاز دیدار است..

در نمازم خم ابروی تو در یاد آمد
حالتی رفت که محراب به فریاد آمد ...

... پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 00:11

axey.. Man in beito xeili dust daram, kamelesho baladin?

شعر ، غزلی است از حافظ :

در نمازم خم ابروی تو در یاد آمد
حالتی رفت که محراب به فریاد آمد

از من اکنون طمع صبر و دل و هوش مدار
کان تحمل که تو دیدی همه بر باد آمد

باده صافی شد و مرغان چمن مست شدند
موسم عاشقی و کار به بنیاد آمد

بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنوم
شادی آورد گل و باد صبا شاد آمد

ای عروس هنر از بخت شکایت منما
حجله حسن بیارای که داماد آمد

دلفریبان نباتی همه زیور بستند
دلبر ماست که با حسن خداداد آمد

زیر بارند درختان که تعلق دارند
ای خوشا سرو که از بار غم آزاد آمد

مطرب از گفته حافظ غزلی نغز بخوان
تا بگویم که ز عهد طربم یاد آمد

... جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 16:58

ماها‏!‏ پری رویا‏!‏ چرا با من نمی گویی سخن‏
آخر من از دیوانگی با ماه می گویم سخن..

غصه‌ی آسمان خورم دم نزنم، دریغ من
در خم شست آسمان بسته منم، دریغ من

... جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 19:36

slm aqaye haddad. mxam y pishnahad bdam.. pishnahade y ordu.. Midunin ma dore ham nshaste budimo azin migoftim k alan 2 sal gozashte.. ba'ziamun b in jame' klas adat kardan, dusesh daran, ba'ziam az ba'zia delgiran.. dir ya zud hamamun az ham fasele migirim.. ba'ziamun ba'de olumpaye ma ro tark mknan.. Manam k shayad terme ba'd nabasham.. dlmun vase lahzehaye talxo shirini k ba ham dashtim tang mishe.. ordu mitune ham kuduratharo raf' kne ham y xatereye shirin b yadgar bzare.. movafeqin? bachehaye dge chtor? age hame movafeq bashan mitunim ba'de emthana brim.. Hala harjae k aksaran movafeqan..

سلام
پیشنهاد فوق العاده خوبیه . راستش من الآن دو ترمه که دنبال برگزاری این اردو هستم ... متأسفانه به دلیل سیاستهای نادرست و افکار بسته مسئولین دانشگاه ما یه مقداری این مسئله با مشکل مواجه شد . این ترم که همه کارها تقریبا دست خودم بود ، شدیدا پیگیر این مسئله شدم . از اونجایی که اردوهای زیر نظر مدیریت فرهنگی دانشگاه باید حتما تفکیک جنسیتی باشه ، پیگیر شدم برای برگزاری اردوی آموزشی برای پزشکی قانونی مشهد ... هنوز هم پیگیر موضوع هستم و با پزشکی قانونی مشهد هم تماس گرفتم ...
اگر دانشگاه با موضوع موافقت کنه ، می تونیم همراه با دکتر گل محمدی راهی مشهد بشیم و امیدواریم که بتونیم یه برنامه تفریحی هم در این اردو داشته باشیم ...
این طرف اکثریت موافقند ولی مطابق چیزی که ما در نظرات وبلاگ dr90 دیدیم ، مثل اینکه مخالفین در سمت خانم ها زیاد هستند ...
فردا دوباره موضوع رو به دانشکده میگم تا ببینیم چی میشه ...
ترم بعد نباشین ؟!!!

... جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 20:16

90 darsad movafeqim, bacheha bishtar ba zamanesh moshkel daran k mgan hade aksar ta yazdahom bashe..
age bshe vaqean ba dr golmohammadi brim k alie.. Kashki bshe.. Man dlam vase tak take bacheha tang mishe..
man k hanuz taklifam ma'lum nist, danshgahe ma movafeqat karde k terme dge brm ama danshgahe maqsad ba terme 5 moshkel dare!!

ببخشید دیر جواب دادم ...
حداکثر تا یازدهم ؟!!!
دوازدهم که امتحان عملی انگل داریم ... یازدهم هم که عملی گوارش ... فقط می مونه سیزدهم تیرماه ... و اگر نشد ، در نهایت ان شاءالله اوایل ترم آینده هماهنگ می کنم .
برای قبل از علوم پایه انتقالی تون به مشکل نمی خوره ؟

... جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 21:15

سیزدهم هم خوبه اگه بشه.. اگه اردوی آموزشی جور شه بهتره؛ اینجوری قطعا همه میان.
دقیقا مشکلم همینه؛ اگه مهر برم ی ترم عقب میفتم اما...
نمیدونم؛ سپردم به خدا؛ هر طور که خودش صلاح میدونه..

ان شاءالله که هر چی صلاحتونه پیش بیاد ...
فردا حتما پیگیر موضوع میشم که همون سیزدهم بتونیم بریم ... ان شاءالله که درست بشه ...

... جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 21:27

اما من دلم نمیخواد انتقالی بگیرم.. انشاا.. که واقعا به صلاحم باشه.
ممنون؛ مثل همیشه به زحمت انداختیمتون..

ان شاءالله

زحمت ؟!!!
جالبه ؛ یه بار با Wifi متصل میشید و یه بار با GPRS ...

... جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 21:34

چی کار کنم آخه‏?‏ جی پی آر اسم شد اینترنت آخه‏?‏ همش قطع میشه..‏!‏


... جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 21:38

شبتون به خیر؛ من برم فیزیو غدد رو بخونم که فقط ی دور روزنامه وار خوندمش..

خوش به حالتون ؛ من هنوز همون یک دور رو هم نخوندم ...
موفق باشید . شب شما هم به خیر ...

... جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 21:43

باور نمیکنم‏!‏ چون خدایی ریلکس تر از خودم ندیدم‏!‏

دست بالای دست بسیار است ... بعد از دو سال هنوز همکلاسی تون رو نشناختید ...!!!

... جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 22:00

شوخی کردم.. تجربه بهم ثابت کرده آبانی ها همه مث همن‏!‏ حالا برید بخونید؛مزاحمتون نشم..

زنده باد ... مراحمید ... موفق باشید ...

... جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 22:55

گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم
چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی

روز هجران و شب فرقت یار آخر شد
زدم این فال و گذشت اختر و کار آخر شد ...

... جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 22:57

بلبلی برگ گلی خوشرنگ در منقار داشت
واندر آن برگ و نوا خوش ناله های زار داشت
گفتمش در عین وصل این ناله و فریاد چیست
گفت ما را جلوه معشوق در این کار داشت

همه قبیله من عالمان دین بودند
مرا معلم عشق تو شاعری آموخت ...

... شنبه 1 تیر 1392 ساعت 17:32

دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت
دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور..

رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند
چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند ...

؟ شنبه 1 تیر 1392 ساعت 21:53

پس چرا نظر منو جواب نمیدین ؟؟

چون خبر خاصی نیست جواب ندادم .

... شنبه 1 تیر 1392 ساعت 22:48

مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم
هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم..

... شنبه 1 تیر 1392 ساعت 23:46

ای ساربان آهسته ران کارام جانم می رود
وان دل که با خود داشتم با دلستانم می رود
من مانده ام مهجور از او بیچاره و رنجور از او
گویی که نیشی دور از او بر استخوانم می رود..

واااااای ... این غزل فوق العاده است ... مخصوصا بیت آخرش :
در رفتن جان از بدن ، گویند هر نوعی سخن
من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود

... یکشنبه 2 تیر 1392 ساعت 05:21

dar mazhabe ma bade halal ast valikan
bi ruye to ey sarve gol andam haram ast..
bbaxshid englisi minevsam y vaqtae, chon vaqti farsi minevisam gushie bicharam hang mikne!! nmidunam chra?!

Jannat mara bi rooie ou , ham doozakh ast o ham adoo
man sookhtam zin rang o boo , koo farre anvare bagha
نوشتنش سخته ولی خوندنش راحته ...!!!
جنت مرا بی روی او هم دوزخست و هم عدو
من سوختم زین رنگ و بو ، کو فر انوار بقا ...

... یکشنبه 2 تیر 1392 ساعت 11:58

ahan! Injuriast?! Azin b ba'd faqat englisi minevisam!!!

هر جور راحتید ...

... یکشنبه 2 تیر 1392 ساعت 17:35

این روزها بیشتر از قبل حال همه را می پرسم..
سنگ صبور غم هایشان می شوم..
اشک های ماسیده روی گونه هایشان را پاک می کنم..
اماااا..
یک نفر پیدا نمی شود دست زیر چانه ام بگذارد ؛ سرم را بالا ببرد و بگوید حالا تو برایم بگو..

من مانده ام تنهای تنها ؛ من مانده ام تنها میان سیل غم ها ...
(گلپونه ها ؛ آهنگی از زنده یاد بسطامی)

... یکشنبه 2 تیر 1392 ساعت 19:12

هزار بار خوردم قسم که نیاورم نامت را
ولی قسم هم به نام تو بود..

آمده ام که سر نهم ، عشق تو را به سر برم
ور تو بگویی ام که نی ، نی شکنم شکر برم ...

ببخشید دیر جواب دادم اینترنت خوابگاه قطع بود ... از این به بعد حتماً سریعتر جواب میدم ...

... یکشنبه 2 تیر 1392 ساعت 21:43

عاقبت یک روز مغرب محو مشرق می شود
عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق می شود
...
شرط می بندم زمانی که نه زود است نه دیر
مهربانی حاکم کل مناطق می شود..

عشقت رسد به فریاد ، گر خود بسان حافظ
قرآن ز بر بخوانی با چهارده روایت ...

f@rz@n3# یکشنبه 2 تیر 1392 ساعت 22:40

بین منتظران هم عزیز من چه غریبی
عجیب تر که چه آسان نبودنت شده عادت ! ! !
چه بی خیال نشستیم,نه کوششی ,نه وفایی ,
فقط نشسته و گفته ایم :خدا کند که بیایی. . .
عید تون مبارک............

عید شما هم مبارک ...
سلامت باشید

... دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 08:56

گر نمک باعث شوری است
خدایا عجب است‏!‏
یار من این همه دارد نمک و شیرین است..‏!‏

از غذا سرکنگبین صفرا فزود
روغن بادام خشکی می نمود ...!!!

چه ربطی داشت ؟!!!

... دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 11:09

تا دل به مهرت داده ام
در بحر فکر افتاده ام
چون در نماز استاده ام
گویی به محراب اندری..

جان روز و جان شب ای جان تو
انتظارم انتظارم روز و شب ...

... دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 11:22

هر نقش را که دیدی اصلش ز لا مکان است
گر نقش رفت غم نیست اصلش چو جاودان است..
ی دبیر زمین شناسی داشتیم که بیت مورد علاقه ش این بود ؛ اینو اول کتاب زمینم یادگاری نوشته بود..

ما ز بالاییم و بالا می رویم
ما ز دریاییم و دریا می رویم
ما از این جا و از آن جا نیستیم
ما ز بی جاییم و بی جا می رویم ...

[ بدون نام ] دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 11:39

ببخشید اشتباه نوشتم‏!‏ جنسش ز لا مکان است‏!‏

می شد حدس زد ...

[ بدون نام ] دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 11:43

این شعری که نوشتین ... انتظارم انتظار روز و شب.. از بیت های همون شعر روز و شب را همچو خود مجنون کنمه‏?‏ من کاملشو نشنیدم؛ کاملشو اگه زحمتی نیست مینویسین‏?‏

بله - چشم :
در هوایت بی‌قرارم روز و شب
سر ز پایت برندارم روز و شب

روز و شب را همچو خود مجنون کنم
روز و شب را کی گذارم روز و شب

جان و دل از عاشقان می‌خواستند
جان و دل را می‌سپارم روز و شب

تا نیابم آن چه در مغز منست
یک زمانی سر نخارم روز و شب

تا که عشقت مطربی آغاز کرد
گاه چنگم گاه تارم روز و شب

می‌زنی تو زخمه و بر می‌رود
تا به گردون زیر و زارم روز و شب

ساقیی کردی بشر را چل صبوح
زان خمیر اندر خمارم روز و شب

ای مهار عاشقان در دست تو
در میان این قطارم روز و شب

می‌کشم مستانه بارت بی‌خبر
همچو اشتر زیر بارم روز و شب

تا بنگشایی به قندت روزه‌ام
تا قیامت روزه دارم روز و شب

چون ز خوان فضل روزه بشکنم
عید باشد روزگارم روز و شب

جان روز و جان شب ای جان تو
انتظارم انتظارم روز و شب

تا به سالی نیستم موقوف عید
با مه تو عیدوارم روز و شب

زان شبی که وعده کردی روز وصل
روز و شب را می‌شمارم روز و شب

بس که کشت مهر جانم تشنه است
ز ابر دیده اشکبارم روز و شب
(دیوان شمس)

[ بدون نام ] دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 11:57

در هوایت بی قرارم روز و شب
سر ز پایت بر ندارم روز و شب..
خیییلی خیییلی زیبا بود.. مرسی.

خواهش می کنم ... بله ؛ همه غزلیات مولوی فوق العاده اند ...

... دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 12:11

من سعدی رو بیشتر دوست دارم؛ بیت های مولانا نیاز به تفسیر دارن‏!‏ واسم سخته؛ همشونو نمیفهمم.. اما سعدی خیلی آسونه و همینطور زیبا..

سعدی هم خیلی خوبه (مخصوصاً : تن آدمی شریف است به جان آدمیت...) ... ولی من بیشتر مولوی خوندم ...

... دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 12:17

شما ی روزی ی نویسنده میشین.. قول میدم..

یعنی پزشک نمیشم ؟!!!

... دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 12:24

ی پزشک مگه نمیتونه نویسنده هم باشه‏?‏ منظورم اینه که روزی میبینم که کتاباتون چاپ میشه..
راستی کتاب دنیای تلخ و شیرین پزشکان رو خوندید‏?‏ اگه نه حتما بخونیدش.

ممنون . جالب میشه ...!!!
نه . متأسفانه نخوندم . ان شاءالله در اسرع وقت می خونمش .
نویسنده کتاب کیه ؟

... دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 12:36

chra mixandin? Xob daram rast mgam..
in ktabo nadaram vagarna vasatun miavordamsh, momkne saxt bshe peydash kard, man in ro y ruz tu matabe y doctori dide budam azash qarz grfte budam.

هیچ چیز غیرممکن نیست ...
اسم نویسنده اش رو نمی دونید ؟
یا سال نشرش رو ؟ اسم انتشارات ؟

... دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 12:46

دکتر امیر کشوری؛ دکتر سید منصور رضوی؛ دکتر سید حسن امامی رضوی..
اینا نویسنده های این کتابن؛ خاطراتشون رو نوشتن که واقعا خوندنی ان.. بهتون پیشنهاد میکنم بخونیدش شاید بعد خوندنش شما هم همچین کتابی بنویسین.. نخندین لطفا‏!‏‏!‏

ممنون - بعد از امتحانها که برم مشهد ، حتما پیداش می کنم ...

*** دوشنبه 3 تیر 1392 ساعت 17:59

جاده موفقیت سرراست نیست
پیچی وجود دارد به نام شکست
دوربرگردانی به نام سردرگمی
سرعت گیرهایی به نام دوستان
چراغ قرمزهایی به نام دشمنان
چراغ احتیاط هایی به نام خانواده
تایرهای پنچری خواهید داشت به نام شغل
اما اگر یدکی به نام عزم داشته باشید
موتوری به نام استقامت
و راننده ای به نام خدا
به جایی خواهید رسید که موفقیت نامیده می شود...

جالب بود ولی در همه موارد صادق نیست ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد