دوستانه ۳۲۱

دوستانه ۳۲۱

دانشگاه سبزوار و دوستان
دوستانه ۳۲۱

دوستانه ۳۲۱

دانشگاه سبزوار و دوستان

هر چه می خواهد دل تنگت بگو (2)

سلام دوستان
رأس ساعت سه و نیم به طور رسمی شروع می کنیم ...
مدت مشاعره هم دو ساعت باشه (حالا اگر حوصله داشتید ، بیشتر ادامه میدیم ...!!!) . رأس پنج و نیم تمومش کنیم ...

نظرات 58 + ارسال نظر
... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 15:28

سلاااام..
خب کی شروع میکنه و چند نفریم‏?‏

اینجا که من تنهام ... فعلا دو نفره شروع کنیم . امیدواریم که سایرین هم ملحق شوند ...
شما شروع کنید .

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 15:37

دل اگر خدا شناسی همه در رخ علی بین
به علی شناختم من به خدا قسم خدا را

الا یا ایها الساقی ادر کأساً و ناولها
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 15:39

آنان که ز ما دور ولی در دل و جانند
بسیار گرامی تر از آنند که دانند

دائم گل این بستان شاداب نمی ماند
دریاب ضعیفان را در وقت توانایی

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 15:42

یک شب خدا را ای خطیب عرش در خوابم نمی آیی
تا خاک پایت ببوسم ؛ فرش زیر منبرت باشم‏?‏

ما را سر باغ و بوستان نیست
هر جا که تویی تفرج آنجاست

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 15:45

تو را می بینم و میلم زیادت میشود هردم
مرا میبینی و هر دم زیادت میکنی دردم

ما را رها کنید در این رنج بی حساب
با قلبی پاره پاره و با سینه ای کباب

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 15:48

بی همگان به سر شود بی تو به سر نمیشود
داغ تو دارد این دلم جای دگر نمیشود

در کوی نیکنامان ما را گذر ندادند
گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 15:52

این معبر زندگی محل گذر است
هر لحظه آن ز دیگری تازه تر است

ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
این ره که تو می روی به ترکستان است

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 15:54

تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

یا رب آن نوگل خندان که سپردی به منش
می سپارم به تو از چشم حسود چمنش

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 15:56

شد ز غمت خانه سودا دلم
در طلبت رفت به هرجا دلم

می گوید آن رباب که مُردم ز انتظار
دست و کنار و زخمه عثمانم آرزوست

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 15:59

تو با ما بعد از اینها خوبتر باش
روان مادر و جان پدر باش

شبانگاهان تا حریم فلک چون زبانه کشد سوز و آوازم
شرر ریزد بی امان به دل ساکنان فلک نغمه ی سازم

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:02

از آقای لعل هم بخواید که بیان دیگه.. جمع باشیم بهتره..

خوابه ... بیدار بشه احتمالا خودش میاد ...

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:03

ما سفره دل گشوده کردیم ولی
دل محرم آن محرم اسرار نشد

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:06

تا نیابم آنچه در مغز من است
یک زمانی سر نخارم روز و شب

بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست
بگشای لب که قند فراوانم آرزوست

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:08

توانا بود هر که دانا بود
ز دانش دل پیر برنا بود

دست از طلب ندارم تا کام من برآید
یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:11

دوست آنست که گیرد دست دوست
در پریشان حالی و درماندگی

یکی درد و یکی درمان پسندد
یکی وصل و یکی هجران پسندد
من از درمان و درد و وصل و هجران
پسندم آنچه را جانان پسندد
--------
من تا الان فکر می کردم به جای "آنست" باید "آن باشد" باشه ...

دانیال سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:19

صدا نمیاد ؟!!!
هستید؟

I سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:20

salam. baba dameton garm bacheha... khosh bashin. man tashvigheton mikonam. afarin afarin...

دم شما گرم ؛ ملحق نمیشید به جمع ما ؟

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:22

دین و دل به یک دیدن باختیم و خرسندیم
در قمار عشق ای دل کی بود پشیمانی
ببخشید؛ همش میگه کد تصویری اشتباس‏!‏

یعقوب وار وااسفا ها همی زنم
دیدار خوب یوسف کنعانم آرزوست
خواهش می کنم ...

I سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:25

na nemitonam. hichi nakhonadam. ziyadam vared nistam. khosh begzare. dame shoma ham garm be jane adamiyat...

هر جور راحتید ... من هم وارد نیستم ...
هر چی باشه وضعتون از من بدتر نیست ...!!!
موفق باشید

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:25

تو مسافری روان کن, سفری بر آسمان کن
تو بجنب پاره پاره, که خدا دهد رهایی

یک شبی پروانگان جمع آمدند
در مضیفی طالب شمع آمدند ...

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:29

در عشق سفر باید
تا کوی تو ترک سر و دل باید

دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند
گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:32

دل میرود ز دستم صاحبدلان خدا را
دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا

ای آفتاب حُسن برون آ دمی ز ابر
کان چهره مشعشع تابانم آرزوست

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:35

تو خود چه لعبتی ای شهسوار شیرین کار
که توسنی جو فلک رام تازیانه توست

تن ز جان و جان ز تن مستور نیست
لیک کس را دی جان دستور نیست

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:38

نمیخوام‏!‏ دو نفری اصلا خوب نیست‏!‏

الان بیدارش می کنم ... بهراااااااااااااااااااااااام ...
خوب شما هم به یک نفر دیگه بگید بیاد ...

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:39

تو که دستت با نوشتن آشناست
دلت از جنس دل خسته ماست

تا توانی دلی به دست آور
دل شکستن هنر نمی باشد

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:40

چرا منو از خواب بیدار نکردی؟
منم هستم. بعد از کی بگم.

الان که بیدار شدی دیگه ... بعد از من بخون ...

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:42

من گفتم.. هیچکی نمیااااد.. مگه بیکارن مث من‏?‏‏?‏‏?‏
نه بیخیال بیدارشون نکنید؛ الان دعواتون میکننااا

نه بابا ... بیدار شد ... داره میاد ...
بعد از من میخونه ...
شما با "د" بخونید . بعدش من می خونم . بعد از من بهرام

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:44

آخی.. سلام.. من گفتم بیدارتون نکننااا..

نه ... وظیفه ش بود ...!!!

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:47

در کارگه کوزه گری رفتم دوش
دیدم دو هزار کوزه گویا و خموش

شمه ای از داستان عشق شور انگیز ماست
آن حکایتها که با فرهاد و شیرین کرده اند
بهرام "د"

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:50

سلام
نه بابا خودم بیدار شدم. دانیال منو بیدار نکرد.
حدود سه ساعت خوابیدم باید کم کم بیدار می شدم برم باکتری بخونم که دیدم باز مشاعره راه انداختین منم اومدم. دیر نمیشه..

با "د" بخون دیگه ... زود باش ...

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:54

دیدی که مرا هیچ کسی یاد نکرد
جز غم که هزار آفرین بر غم باد.
به شعرای دوران مدرسه من گیر ندین خیلی هم دوسشون دارم.

از شما بعید نیست ... اشکالی نداره ... (بقیه اش رو نمیگم...)
"..." با "د"

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:55

آقا لعل رفتن گل بچینن‏?‏‏?‏‏?‏

نه ... رفته گلاب بیاره ...!!!
تازه از خواب بیدار شده . برنامه دبیرستان باز نمیکنه ... هنگ کرده بود ...!!!

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 16:57

در این سرای بی کسی کسی به در نمیزند
به دشت پر ملال ما پرنده پر نمیزند

در تنگنای حیرتم از نخوت رغیب
یا رب مباد آن که گدا معتبر شود
بهرام "د"

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:00

بفرمایید چایی داغ...
آخ که چایی بعد از خواب چه حالی میده.
البته اینو بگم چایی خواص خیلی زیادی داره ها.
کلللا چایی خیلی خوبه...

بیت رو بخون عاشق ...!!!
بعدش هم "چای" نه "چایی"
با "د" بخون

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:04

دی میشد و گفتم صنما عهد به جای آر
گفتا غلطی خواجه در این عهد وفا نیست.

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:06

من چیکار کنم همش خطا میده کد رو اشتباه زدین. چهار بار امتحان کردم الکی error میده.

نظرات رو refresh نکن . پنجره ثبت نظر رو ببند ، وبلاگ رو refresh کن . بعد نظر ثبت کن ...

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:07

تا که عشقت مطربی آغاز کرد
گاه چنگم گاه تارم روز و شب

بنمای شمس مفخر تبریز رو ز شرق
من هدهدم حضور سلیمانم آرزوست
بهرام "ت"

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:11

تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی

تکراریه عزیز من ...
یکی دیگه بگو ...

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:13

تو نیکی میکن و در دجله انداز
که ایزد در بیابانت دهد باز

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:17

ز یزدان دان نه از ارکان
که کوته دیدگی باشد
که خطی کز خرد خیزد
تو آن را از بنان دانی
درست خوندم آقا لعل‏?‏‏?‏

یار مرا غار مرا عشق جگرخوار مرا
یار تویی غار تویی خواجه نگهدار مرا
بهرام "الف"

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:21

ی سوال‏?‏ آقای حداد خسته این‏?‏ الان من چرا اینجوری احساس کردم‏?‏

خسته ؟!!! کی خسته است؟!!! دشمن ...!!!
نه خسته نیستم . مشاعره روی وبلاگ یه ذره وقت گیره . برای همین اون روز پیشنهاد مشاعره روی چت روم کلاس رو دادم ...

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:22

از ظلمت خود رهاییم ده
با نور خود آشناییم ده.
احسنت بله کاملا درسته.

جل الخالق ... این که مال دبستانه ...!!! ما رو باش با کی اومدیم پیکنیک ...!!!

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:26

حس شیشم من خیلی قویه.. حتی تو هزار کیلومتری.. معمولا اشتباه نمیکنه‏!‏ به هرحال امیدوارم اینطور نباشه.. الانا تمومش میکنیم..

... !!! ... !!! ... !!!
با "ه" یا "ح" بخونید

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:28

همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی
به پیام آشنایی بنوازد آشنا را

ای دل چه اندیشیده ای در عذر آن تقصیرها
زان سوی او چندان وفا زین سوی تو چندین جفا

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:29

اصلا میخای شعر هر چه که بیند دیده خدایش آفریده رو بخونم عاشق این شعر بودم. گفتم که شعرای مدرسه رو خیلی دوست دارم و خصوصا دبستان. ای کاش واسه یه روزم که شده برمیگشتیم اون دوران!!

نه همین قدر که خوندی بسه ...!!!
باز خوبه شعرهای مهدکودکت رو نمیخونی...!!!
"الف" بده

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:31

آخه من که تازه اومدم چرا به این زودی تموم کنیم؟!!

حالا به خاطر بهرام تا دو دور دیگه ادامه بدیم ...

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:31

خوندم که‏!‏‏!‏
همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی
به پیام آشنایان بنوازد آشنا را

باشه ... نظر قبلی رو که تایید کردم ، بلافاصله نظر جدید شما اومد ...

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:34

پنج و نیم شد..

حالا چون بهرام تازه اومده دو دور دیگه ادامه بدیم ... گناه داره ...!!!

... سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:37

باشه؛ آقا لعل بخونید دیگه..

بهرام سه‌شنبه 21 خرداد 1392 ساعت 17:37

ای که دستت می رسد کاری بکن
پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

بهرام میگه سیستمش ریخته به هم . وبلاگ رو باز نمیکنه . این دور آخر .
برای حسن ختام "..." یک بیت با "ر" بگید تا تمومش کنیم ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد