دوستانه ۳۲۱

دوستانه ۳۲۱

دانشگاه سبزوار و دوستان
دوستانه ۳۲۱

دوستانه ۳۲۱

دانشگاه سبزوار و دوستان

قلیانم آرزوست ...!!!

 علی اصغر دلیلی صالح ، طنزپرداز خوش ذوق معاصر در سال 1357 در جوین به دنیا آمد .
شعر زیر (با تلخیص) از کتاب "مجموعه شعر های ممنوعه" که نخستین دفتر شعری مستقل ایشان است ، برگرفته شده است : 

هستم مریض و قرص فراوانم آرزوست / دود و دم و انرژی قلیانم آرزوست 

دردسری عجیب شدیداً مرا گرفت / از در درآ پزشک ، که درمانم آرزوست 

بیچاره قلبم از بشر تندخو شکست / مانند پسته ، همدم خندانم آرزوست 

گرما چو با بهار کمی انس یافته / تی شرت نوبهاری و تنبانم آرزوست 

عصری که نان به زور و بلا یافت می شود / کیک و کلوچه در عوض نانم آرزوست  

خوشتر که روز خویش به رؤیا کنیم خوش / جای الاغ ، خودرو پیکانم آرزوست 

آرد به جای طفل اگر هدیه میهمان / در هر دقیقه کثرت مهمانم آرزوست 

اندر فراز فقر و فنا سیر می کنم / کفش و لباس بنجل و ارزانم آرزوست 

هرچند ازدواج بعید و محال شد / یک همسری محجّبه الآنم آرزوست  

... 

شعر مرا چو خلق به شوخی گرفته اند / در کنج خانه دیده گریانم آرزوست

نظرات 2 + ارسال نظر
ریحانه سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 21:54

من خانه ای برزگ به تهرانم آرزوست

ویلای رشت و ساری و گرگانم آرزوست

تا تر کنم لبی به گلابی آبدار

باغی وسیع گوشه شمرانم آرزوست

گردیده خُرد و دنده ام به صف خط و تاکسی

من زانتیا و بنز و پاترول و پیکانم آرزوست

از دود و دَم گرفته دلم در میان شهر

چندی سفر به لندن و لبنانم آرزوست

از دود کارخانه و کوره شدم ملول

دودی کنار منقل و قلیانم آرزوست...

دم شما گرم ؛ به جان آدمیت ...

هم دانشگاهی شنبه 9 آذر 1392 ساعت 19:28

سلام
قشنگ بود بخصوص قسمت
عصری که نان به زور و بلا یافت می شود / کیک و کلوچه در عوض نانم آرزوست
که کلا به دانشجو جماعت میخوره

سلام
دقیقاً ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد